Op 24 april mocht Wereldsolidariteit de "Fairtime Award" van Medialaan in ontvangst nemen. Exact vier jaar na de ramp van Rana Plaza, waarbij 1138 kledingarbeidsters omkwamen. Toch een beetje een emotioneel moment voor ons, want hiermee kunnen we een tv-spot voor #cleanekleren maken én uitzenden, die de realiteit van de makers van onze kleding toont aan honderdduizenden kijkers.We danken Boondoggle voor het creatieve concept én aan de jury van Medialaan voor deze kans!
De "MEDIALAAN Fairtime Award" is een creatieve wedstrijd voor sociale en humanitaire organisaties. Dit jaar namen 36 goede doelen deel aan de wedstrijd, waaronder Wereldsolidariteit dus. De jury ontfermde zich in totaal over 33 tv- en online dossiers en 26 radiodossiers. Wereldsolidariteit wint de tv- en online campagne bij MEDIALAAN, en Ouders van Verongelukte Kinderen een radiocampagne. Dat besliste een zeskoppige, professionele jury.
Boondoggle werkte het concept voor deze tv-spot uit en slaagde erin om in 30” de kern van het verhaal rond #cleanekleren te tonen, of meer nog ‘te laten beleven’. Een uitwerking die ook rekening houdt met de realiteit en cultuur van een Aziatische kledingarbeidster. Zonder een belerend vingertje en met een sterke creatieve invulling richt de spot zich tot het hart van de consument.
Met deze "award" wint Wereldsolidariteit een gratis spotcampagne bij VTM, Q2, Vitaya en CAZ, en op de online platformen van MEDIALAAN, ter waarde van 250.000 euro. Daarbovenop krijgt de organisatie een productiebudget van 25.000 euro. Via Spott wordt het spotje bovendien interactief gemaakt. Lees het volledige persbericht van Medialaan
De tv-spot zal in juni 2017 worden uitgezonden! We houden u uiteraard op de hoogte...